Stevia Bermineral Waylife

Pemanis Semulajadi Bermineral — Pengganti Gula "Racun Putih".

Daun Stevia 300 kali lebih manis dari gula putih — tetapi tidak memudaratkan walaupun kepada pesakit kencing manis — Stevia tidak mempunyai kalori seperti gula putih.

Stevia Bermineral Waylife adalah dalam bentuk cecair yang memudahkan kerja anda menyediakan hidangan — tidak perlu dah sedia air gula — hanya titik stevia kedalam hidangan, mudah dibawa kemana-mana, dan memberi kemanisan tanpa memudaratkan.

Kemanisan setitik Stevia Bermineral bersamaan satu sudu gula putih.

Stevia Bermineral Waylife
Gula Racun Putih

Gula Adalah 'Racun Putih' — Punca Pelbagai Penyakit Kronik.

— Dr William Coda Martin (1957), Pakar Pemakanan.

Bahaya Gula Kepada Anda

Gula dilabelkan ‘Racun Putih’

oleh Pakar pemakanan yang terkenal Dr William Coda Martin pada tahun 1957. Menurutnya gula adalah punca kepada pelbagai penyakit kronik kerana gula adalah "karbohidrat tulen tanpa vitamin dan zat mineral". Oleh itu, gula akan ‘melahap’ vitamin dan garam mineral yang sangat berharga daripada tubuh manusia semasa proses metabolisma tubuh.

Indeks Glisemik (GI) tinggi

gula pasir putih, juga dikenali sebagai sukrosa adalah bentuk gula paling biasa. Maltodekstrin adalah sejenis gula sintetik yang mempunyai indeks glisemik (GI) yang sangat tinggi, yang banyak digunakan dalam makanan dan minuman proses yang ada dalam pasaran sekarang. Pengambilannya juga adalah juga merbahaya kepada kesihatan kita.

Melebihi saranan WHO

Di Malaysia, penggunaan gula adalah sehingga hampir 30 sudu sehari menurut Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP). Saranan dari WHO untuk pengambilan gula yang sihat adalah kurang dari 10 sudu gula sehari.

60 jenis penyakit kronik

dikaitkan dengan Gula seperti kencing manis, kegemukan, darah tinggi, masalah kolesterol, sakit jantung, strok, masalah buah pinggang, osteoporosis dan pelbagai lagi. Menurut Dr Robert Lustig, gula adalah ‘racun putih’. Fakta mengenainya telah dibentangkan oleh Dr Robert Lustig dalam ceramahnya yang boleh didapati di Youtube yang telah menjadi ‘viral’ sekarang.

Sifat gula seperti bahan ‘ketagihan’

yang menyebabkan penggunanya amat susah meninggalkan pengambilan gula setiap hari — hasil dari kajian sains yang dilaporkan dalam jurnal perubatan ‘Neuroscience’, pada tahun 2008. Kajian juga menunjukkan secara perlahan-lahan "kemanisan gula akan semakin kurang" dirasakan oleh lidah yang bermaksud pengguna gula akan memerlukan lebih banyak gula secara beransur-ansur untuk mendapat kemanisan yang sama.

Faktor pertama buncit

adalah makanan dan minuman yang salah dan tidak seimbang. Pengambilan gula dan makanan yang karbohidrat dengan indeks glisemik yang tinggi secara berlebihan seperti roti putih, biskut, mee, makanan segera, nasi dan lain-lain lagi. Begitu juga dengan pengambilan minuman manis dan bergula tinggi. Makanan ini akan meningkatkan paras insulin dalam darah yang menyebabkan pengumpulan lemak dalam abdomen yang banyak. Insulin adalah hormon yang meransang pengumpulan lemak berlebihan dan menyebabkan perut buncit. Selalunya perut buncit juga berkait dengan masalah kolesterol berlebihan. Oleh itu untuk mencegah perut buncit kita perlu makan banyak makanan berserat tinggi seperti oat, roti berserat penuh, beras perang dan juga buah-buahan serta sayur-sayuran.

Artikel Bahaya Gula

Gula adalah racun - Prof Muhaya
Gula Percepatkan Proses Penuaan
Gula Racun Jika Berlebihan
Buta Kerana Diabetes
Gula punca kanser

Hidangkan Keluarga Anda Kemanisan Bukan Kemudaratan.

Hentikan Pengambilan Gula, Gantikan Dengan Stevia Bermineral Waylife.

Stevia Bermineral Waylife


Top